Pages

Saturday, April 21, 2007

UPM Raflatac Touch Automation DVD-kioskit

Suomalainen metsäteollisuus kehittyy mielenkiintoiseen suuntaa. UPM:n Raflatac on mielenkiintoinen esimerkki metsäteollisuuden ja korkeanteknologian yhdistelmästä. Raflatac on ollut tällä uralla kauan. Innovaatiot ja uudet aluevaltaukset eivät tapahdu sattumalta tai salaa. Raflatacin kehitys kohti tätä aikaa käynnistyi jo 80-luvulla.

UPM Raflatac RFID Touch Automation DVD-kioskit

Lauantai, Huhtikuu 21, 2007 9.10 | Helge V. Keitel | Merkinnät, Digi, Media, Helge Keitel, Web 2.0, Trenditehdas, Bioenergia

UPM TULEE METSÄSTÄ KAUPPOIHIN

UPM:n Raflatac on mielenkiintoinen yritys. UPM ponnistaa metsästä ja näkyy tulevaisuudessa entistä vahvemmin kaupoissa, tavarataloissa, tavaroiden myynti- ja jakelupisteissä. Kaksikymmentä vuotta sitten Nokia tunnettiin Euroopassa vessapaperistaan. UPM rakentaa maailmanlaajuisia kumppanuuksia älytarra-osaamistaan hyödyntäen.

TOUCH AUTOMATION KIOSKIT

”Touch Automation has installed at least 1,000 such kiosks, which use RFID technology to make the rental process more efficient,” writes RFID Journal.

UPM RAFLATAC JA AALLON TUOLIT

Kerroin aikaisemmin tällä viikolla Artekin RFID projektista, jossa RFID-tarrat kertovat tuolien historiasta, elinkaaresta ja omistuksen muutoksista. Tiedot näkyvät joko Internetissä tai Nokian RFID-kännyköissä.

Aalto, Artek, UPM, Raflatac, RFID, Nokia osallistuvat aikaisemmin kuvaamaani hankkeeseen. Aallon vaikutus suomalaiseen designiin haudan takaa. Alvar Aalto toteuttaa tässä projektissa off-line versiota Second Life’sta.

AUTOMAATTINEN MYYNTIMIES / NAINEN

”Touch Automation offers hosting services for small grocery stores that own their own kiosks. The kiosks hold between 550 and 3,500 DVDs,” informs the RFID Journal.

VALITSE MONITORILA, MAKSA JA KATSELE

Asiakas valitsee toivomansa videon 17” monitorilta, maksaa luottokortilla ja kioskin sisällä häärivä, RFID-tageja lukeva robotti poimii toivomasi videon jopa 3 500 DVD:n joukosta ja hups-heijaa, voit lähteä kaupasta puhumatta sanaakaan. Automaattinen myymäläpiste vapauttaa meidät henkilösotaisesta kontaktista. Ei tarvitse kohdata yrmeää myyjää, kaupankäynti on nopeaa ja suomalainen metsäteollisuus on mukana automaation kehittäjänä. UPM on ilmoittanut useista mielenkiintoisista uusista liiketoiminta-alueista:

  1. RFID älytarrat
  2. Sähköinen paperi
  3. Biodiesel

LISÄMYYNTIÄ PIENELLÄ VAIVALLA

Näitä kuvassa olevia kosketeltavia automaatteja (Touch Automation) voidaan sijoittaa pieniin myymälöihin lisämyynnin varmistajiksi. Verratkaa kehitystä pankkiautomaattien käyttöön. Moniko teistä käy pankissa kassaneidin luona hakemassa euroja? Maksamme laskumme verkon kautta, nostamme rahamme automaatista. Jonain päivänä viina virtaa putkea pitkin biojalostamosta, alkot ovat menneisyyttä ja silloin robotit auttavat lääkäreitä maksaleikkauksissa. What a wonderful world.

Post a Comment